flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Інформаційно-аналітична довідка за 2013 рік

 

Інформаційно-аналітична довідка

щодо результатів роботи територіального управління Державної судової адміністрації України в Кіровоградській області

за 2013 рік

 

 

1.     Стан фінансового забезпечення

 

На утримання місцевих загальних судів Кіровоградській області на 2013 рік по КПКВК 0501040 «Здійснення правосуддя місцевими загальними судами» за загальним фондом державного бюджету кошторисом затверджено 50 023 900,00 грн., за спеціальним фондом 12 784 200,00 грн.

На утримання апарату ТУ ДСА України в Кіровоградській області за КПКВК 0501010 «Організаційне забезпечення діяльності судів та установ судової системи» кошторисом затверджено на 2013 рік 1 051 600,00 грн.

Касові видатки по КПКВК 0501040 за 2013 року за загальним фондом складають 50 023 900,00 грн., за спеціальним фондом складають 10 510 330,16 грн., по КПКВК 0501010 1 049 116,47 грн.

Станом на 01.01.2014 року  рахується кредиторська заборгованість по КПКВ 0501040 за спеціальним фондом державного бюджету на загальну суму 2 267 432,72 грн., по КПКВ 0501010 за загальним фондом державного бюджету на загальну суму 2 483,53 грн.

Станом на 01.01.2014 року  рахується кредиторська заборгованість по КПКВ 0501040 за спеціальним фондом державного бюджету на загальну суму 2 267 432,72 грн. в тому числі за КЕКВ:

КЕКВ 2210 - 646 337,72 грн.

КЕКВ 2240 -1 073 707,45 грн.

КЕКВ 2250 – 102 303,77 грн.

КЕКВ 3132 – 445 083,78 грн.

 по КПКВ 0501010 на загальну суму 2 483,53 грн. в т. числі за КЕКВ:

КЕКВ 2210 – 788, 59 грн.

КЕКВ 2240 – 1 694,94 грн.

Кредиторська заборгованість яка рахується станом на 01.01.2014 року зареєстрована в органах ГУДКСУ у Кіровоградській області, є бюджетною та реєстрація  в органах ГУДКСУ проведено в межах кошторисних призначень та бюджетних асигнувань. Існуюча кредиторська заборгованість утворилась в зв’язку не проведенням платежів органами ГУДКСУ у Кіровоградській області.


 

 

Залишки невикористаних асигнувань за спеціальним фондом бюджету перерахованих в доход Державного бюджету станом на 01.01.2014 року

КПКВК  0501040 "Здійснення правосуддя місцевими загальними судами"

 

Показники

КЕКВ

Сума

Причини невикористання асигнувань

1

2

3

 

Видатки - усього

х

2 267 769,84

Не проведення видатків органами ГУДКСУ

у тому числі: Поточні видатки

2000

1 822 624,86

Не проведення видатків органами ГУДКСУ

Оплата праці і нарахування на заробітну плату

2100

0,00

 

Оплата праці

2110

0,00

 

Заробітна плата

2111

0,00

 

Нарахування на оплату праці

2120

0,00

 

Використання товарів і послуг

2200

1 822 624,86

Не проведення видатків органами ГУДКСУ

Предмети, матеріали, обладнання та інвентар

2210

646 337,72

Не проведення видатків органами ГУДКСУ

Оплата послуг (крім комунальних)

2240

1 073 707,45

Не проведення видатків органами ГУДКСУ

Видатки на відрядження

2250

102 303,77

Не проведення видатків органами ГУДКСУ

Оплата комунальних послуг та енергоносіїв 

2270

275,92

 

Оплата теплопостачання

2271

0,00

 

Оплата водопостачання та водовідведення

2272

275,46

 

Оплата електроенергії

2273

0,46

 

Оплата природного газу

2274

0,00

 

Оплата інших енергоносіїв

2275

0,00

 

Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку

2282

0,00

 

Соціальне забезпечення

2700

0,00

 

Стипендії

2720

0,00

 

Інші випати населенню

2730

0,00

 

Інші поточні видатки 

2800

0,00

 

Капітальні  видатки

3000

445 144,98

Не проведення видатків органами ГУДКСУ

Придбання основного капіталу

3100

445 144,98

Не проведення видатків органами ГУДКСУ

Придбання обладнання і предметів довгострокового користування

3110

61,20

 

Капітальне будівництво (придбання)

3120

0,00

 

Капітальне будівництво (придбання) житла

3121

0,00

 

Капітальне будівництво (придбання) інших об'єктів

3122

0,00

 

Капітальний ремонт

3130

445 083,78

Не проведення видатків органами ГУДКСУ

Капітальний ремонт інших об’єктів

3132

445 083,78

Не проведення видатків органами ГУДКСУ

Реконструкція та реставрація

3140

0,00

 

Реконструкція та реставрація інших об'єктів

3142

0,00

 

Реставрація пам'яток культури, історії та архітектури

3143

0,00

 

Придбання землі та нематеріальних активів

3160

0,00

 

 

Залишки невикористаних асигнувань за загальним фондом бюджету перерахованих в доход Державного бюджету станом на 01.01.2014 року

КПКВК  0501010 "Організаційне забезпечення діяльності судів та установ судової системи"

 

Показники

КЕКВ

Сума

Причини невикористання асигнувань

1

2

3

 

Видатки - усього

х

2 483,53

 

у тому числі: Поточні видатки

2000

2 483,53

Не проведення видатків органами ГУДКСУ

Оплата праці і нарахування на заробітну плату

2100

0,00

 

Оплата праці

2110

0,00

 

Заробітна плата

2111

0,00

 

Нарахування на оплату праці

2120

0,00

 

Використання товарів і послуг

2200

2 483,53

Не проведення видатків органами ГУДКСУ

Предмети, матеріали, обладнання та інвентар

2210

788,59

Не проведення видатків органами ГУДКСУ

Оплата послуг (крім комунальних)

2240

1 694,94

Не проведення видатків органами ГУДКСУ

Видатки на відрядження

2250

 

 

Оплата комунальних послуг та енергоносіїв 

2270

0,00

 

Оплата теплопостачання

2271

0,00

 

Оплата водопостачання та водовідведення

2272

0,00

 

Оплата електроенергії

2273

0,00

 

Оплата природного газу

2274

0,00

 

Оплата інших енергоносіїв

2275

0,00

 

Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку

2282

0,00

 

Соціальне забезпечення

2700

0,00

 

Стипендії

2720

0,00

 

Інші випати населенню

2730

0,00

 

Інші поточні видатки 

2800

0,00

 

Капітальні  видатки

3000

0,00

 

Придбання основного капіталу

3100

0,00

 

Придбання обладнання і предметів довгострокового користування

3110

0,00

 

Капітальне будівництво (придбання)

3120

0,00

 

Капітальне будівництво (придбання) житла

3121

0,00

 

Капітальне будівництво (придбання) інших об'єктів

3122

0,00

 

Капітальний ремонт

3130

0,00

 

Капітальний ремонт інших об’єктів

3132

0,00

 

Реконструкція та реставрація

3140

0,00

 

Реконструкція та реставрація інших об'єктів

3142

0,00

 

Реставрація пам'яток культури, історії та архітектури

3143

0,00

 

Придбання землі та нематеріальних активів

3160

0,00

 

 

ІІ. Матеріально-технічне забезпечення

 

Протягом періоду - 2013 року, місцеві суди забезпечувалися марками, конвертами, господарськими та канцелярськими товарами, папером, тонерами та запчастинами до оргтехніки, пальним, придбано 29 кондиціонерів та меблі для залів с/з. Здійснювалась безперебійна заправка картриджів та ремонт комп’ютерно - множильної техніки.

Придбано - 94 системних блоків, 243 - компьютери, 31 - багатофункціональних пристроїв, 54 - монітори та 118 - принтерів.

Відповідно до Закону України «Про здійснення державних закупівель», комітетом з конкурсних торгів затверджено річний план закупівель на 2013 рік (із змінами), яким передбачено проведення 8 торгів, а саме: 6 - в одного учасника,  1 – відкриті торги, 1- запит цінових пропозицій.

Комітетом з конкурсних торгів проведено торги за процедурою закупівлі в одного учасника по предметам закупівлі газопостачання, теплопостачання, електропостачання, послуг електрозв"язку та поштових марок, відкриті торги на придбання компьютерної техніки та запит цінових пропозицій

Є потреба в забезпеченні судів комп’ютерною та копіювальною технікою, меблями, сейфами, кондиціонерами.

 

Інформаційне забезпечення

 

Відповідно до покладених обов'язків на територіальне управління та відповідно до Концепції створення Єдиної судової інформаційної системи, управління здійснює заходи щодо інформаційно-технічного забезпечення судів, а саме, одним із пріоритетних напрямків є здійснення комп’ютеризації судів області, обладнання залів судового засідання системами відеоконференцзв'язку, ведення електронного документообігу, відправки копій судових рішень до адміністратора ЄДРСР, забезпечення доступу суддів та працівників апарату до мережі Інтернет та до законодавчої бази "Ліга". Вказані заходи здійснювалися в межах видатків.

На виконання п. 2.2 постанови колегії Державної судової адміністрації України від 19 грудня 2008 року № 5/5 щодо забезпечення виконання пооб'єктного календарного плану створення та модернізації комп'ютерних мереж місцевих та апеляційних судів загальної юрисдикції, в усіх приміщеннях судів області побудована зазначена мережа.

Спільними зусиллями територіального управління ДСА України в Кіровоградській області та державного підприємства "Інформаційні судові системи" два віддалених приміщення Олександрійського міськрайонного суду з'єднані в єдину локальну мережу за допомогою оптоволоконного кабелю. Роботи по з’єднанню зазначених приміщень були завершені 31 липня 2013 року. На даний час всі судді та працівники апарату Олександрійського міськрайонного суду працюють в автоматизованій системі документообігу з власних автоматизованих робочих місць в єдиній мережі.

З метою забезпечення належного виконання вимог Закону України "Про доступ до судових рішень" в частині своєчасного та повного наповнення Єдиного державного реєстру судових рішень та на виконання рішення Ради суддів України № 32 від 20 квітня 2007 року, територіальним управлінням впроваджено щоквартальну звітність надсилання рішень до ЄДРСР, результати якої аналізуються, узагальнюються та надсилаються головам судів області для відповідного реагування, також зазначені звіти використовуються для підготовки критеріїв оцінки.

Територіальне управління здійснює заходи організаційного характеру з проведення навчання секретарів судового засідання Дніпропетровським регіональним відділенням Національної школи суддів України роботі зі звукозаписувальною апаратурою, останні семінари проведено 06 червня та 12 - 13 листопада 2013 року. Також, ТУ ДСА України постійно підвищує кваліфікацію головних спеціалістів з інформаційних технологій. На виконання п.5.7. постанови колегії ДСА України від 24 липня 2008 року №_3/1 щодо забезпечення постійного оновлення інформації на веб-сайтах місцевих загальних судів та державної судової адміністрації веб-порталу “Судова влада України” та активізації висвітлення діяльності державної судової адміністрації в засобах масової інформації з питань фінансового, матеріально-технічного, інформаційного та кадрового забезпечення діяльності судів загальної юрисдикції, а також на виконання наказу ДСА України № 94 від 13 серпня 2009 року про оновлення програмних засобів офіційного веб-порталу судової влади України, територіальним управлінням постійно здійснюються заходи щодо своєчасного оновлення та підтримки зазначеної інформації в актуальному стані. Так протягом 12 місяців 2013 року місцевими загальними судами області на веб-сайті розміщено 2 844 інформаційних матеріали, а працівниками управління на веб-сайті ТУ ДСА України в Кіровоградській області протягом зазначеного періоду розміщено 83 інформаційних матеріалів.

Протягом року, та на даний час для всіх визначених наказами працівників апарату судів, суддів області здійснюються заходи по забезпеченню електронними цифровими підписами від інформаційно-довідкового департаменту Міністерства доходів і зборів України. Протягом 2013 року електронними цифровими підписами від акредитованого центру сертифікації інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів забезпечено 296 працівників судів Кіровоградської області.

Постійно здійснюються заходи щодо моніторингу стану працездатності обладнання відеоконференцзв'язку судів області та обладнання встановленого в Державній пенітенціарній службі України в області.

 

Ш.Забезпечення судів приміщеннями

 

Станом на 01 січня 2014 року, 23 місцеві суди загальної юрисдикції Кіровоградської області розміщуються у 25 приміщеннях. Два суди, Кіровоградський та Олескандрійський, розташовані в двох будівлях. Із 23 місцевих судів, лише 4 відповідають вимогам судочинства, 19 будівель не відповідають вимогам відправлення судочинства - відсутні зали судових засідань, нарадчі кімнати, окремі входи для підводу заарештованих, кімнати для свідків та учасників процесу, приміщення для конвою та підсудних, а найбільше з них - Знам”янський міськрайсуд, Бобринецький, Компаніївський, Онуфріївський районні суди, Кіровський та Ленінський районні суди м. Кіровограда.

Лише за умови виділення коштів на капітальний ремонт та реконструкцію можливо вирішення питання стосовно забезпечення приміщеннями судів, щодо відповідності вимогам судочинства шляхом :

- добудови до існуючих приміщень для 9 місцевих судів – Бобринецького, Вільшанського, Гайворонського, Голованівського, Знам”янського, Компаніївського, Маловисківського, Устинівського та Кіровського;

- нового будівництва або придбання для 2 місцевих судів – Долинського  та Онуфріївського;

- проведення капітального ремонту та реконструкції для останніх восьми судів.

 

Протягом звітного періоду новими приміщеннями суди не забезпечувалися.

 

Виконувались ремонтні роботи в будівлях наступних місцевих судів:

1.Поточний ремонт:

- частково ремонт перекриття між цокольним та першим поверхом Бобринецького р/с (частково роботи виконувались в 2012 році);

- частково ремонт покрівлі даху будівлі Новомиргородського р/с (частково роботи виконувались в 2012 році);

- ремонт котла газового будівлі Кіровоградського р/с;

- утеплення топкової та внутрішні сантехнічні роботи Знам’янського міськрайсуду;

- частково ремонт покрівлі даху, системи  опалення, заміна вікон та внутрішні оздоблювальні роботи будівлі Олександрійського м/р/с (по вул. Першотравнева, 30).

- улаштовано архів та кімнату для ознайомлення із справами в підвальному приміщенні будівлі Новгородківського р/с;

- часткова заміна вікон в будівлі Долинського та Ульяновського райсудів;

- зовнішні та внутрішні електротехнічні роботи, система опалення та ремонт котла будівлі Компаніївського р/с;

- в кімнатах для тимчасового утримання підсудних влаштовано вентиляцію та заміну дверей  відповідно норм в будівлі Кіровського р/с;

- заміна вікон (фасад- вітражі) та заміна котла будівлі Новоукраїнського райсуду;

- внутрішні оздоблювальні роботи будівлі Онуфріївського р/с;

- укріплення перегородок та монтаж додаткових віконних грат в камерах для тимчасового утримання підсудних в будівлі Петрівського р/с.

Також, проведено роботи відповідно до будівельних норм з облаштування пандусами семи будівель місцевих судів , а саме:

- Добровеличківського, Знам"янського, Кіровоградського (2 будівлі), Кіровського, Новгородківського та Устинівського расудів.

 

2.Капітальний ремонт:

- залу судових засідань будівлі Бобринецького р/с;

- часткова заміна вікон та вимощення навколо будівлі Маловисківського р/с;

- ремонт системи опалення будівлі Новоархангельського р/с;

- улаштування перегородок та внутрішні оздоблювальні роботи кабінетів( додаткові кабінети для суддів) Кіровського р/с;

- часткова заміна вікон будівлі Ленінського райсуду м. Кіровограда;

- улаштування нарадчої кімнати, ремонт санвузла будівлі Ульяновського р/с;

- улаштування архіву в підвальному приміщенні будівлі Світловодського м/р/с та на стадії завершення роботи по улаштуванню камер для тимчасового утримання підсудних.

Таким чином, з 25 будівель судів, у 20 - замінено вікна на 100%, та частково у п"яти .

Потреба в ремонті окремих частин приміщень (поточний ремонт):

- в зв"язку із збільшенням кількості комп"ютерної техніки виникла необхідність в проведенні ремонтих робіт  електричних мереж  в будівлі Олександрійського м/р/с по вул. К. Лібкнехта,76 та Ленінського райсуду.

Потреба в ремонті будівлі суду - капітальний ремонт (ремонт покрівлі даху, улаштування перегородок, заміна вікон, дверей, підлога, внутрішні оздоблювальні, санітарно та електротехнічні роботи):

- Голованівський р/с (ремонт покрівлі даху);

- Кіровоградський р/с (ремонт фасада будівлі, вимощення навколо окремої будівлі архіву);

- Ленінський р/с ( ремонт покрівлі даху);

- Новоархангельський р/с (камери для тимчасового утримання підсудних);

- Петрівський р/с (паркан);

- Устинівський р/с (внутрішні оздоблювальні роботи);

- Ульяновський р/с (внутрішні оздоблювальні та сантехнічні роботи, перегородки, підлога, заміна дверей).

Реконструкція:

-Світловодський р/с;

в тому числі добудова до існуючої будівлі:

- Бобринецький р/с; Знам”янський м\р\с; Компаніївський р/с; Кіровський р/с м. Кіровограда.

 

Проблемним питанням ще з 2008 року, залишається будівля Бобринецького райсуду. Встановлено що будівля (пам’ятка архітектури) непридатна до нормальної експлуатації - на запобігання виникнення аварійної ситуації в приміщенні суду, за рахунок поточного ремонту виконано, частково, роботи по ремонту перекриття між цокольним та першим поверхом будівлі (частково роботи виконувались в 2012 році), є також потреба в проведенні реконструкції будівель Світловодського міськрайонного суду – в 2008 році виконана проектно-кошторисна документація. Крім того, критична ситуація склалася з забезпеченням, першочергово, належними приміщеннями Кіровського районного суду м. Кіровограда (площа існуючої будівлі складає 1 240,1 кв.м (в тому числі підвал – 297 кв.м), на одного суддю загальна площа складає лише 65,27 кв.м) та Знам'янського міськрайсуду (площа існуючої будівлі складає 474,3 кв.м, на одного суддю загальна площа складає лише 52,7 кв.м). Слід також зазначити що у поточному році кошти на капітальний ремонт та реконструкцію будівель судів кошторисом на утримання судів не були передбачено, таким чином збільшити чисельність судів які б відповідали нормам ДБН - неможливо.

Стосовно забезпечення Кіровського суду м. Кіровограда належним приміщенням, потребу включено до бюджетного запиту на 2014 рік - придбання будівлі.

 

Щодо права користування земельною ділянкою для судів, інформуємо що на даний час отримано витяг на право користування земельною ділянкою для Маловисківського райсуду. На стадії завершення перебуває оформлення Бобринецького, Новгородківського, Олександрівського, Петрівського місцевих судів.

Також укладено договори на розробку технічної документації для Гайворонського, Голованівського, Добровеличківського, Компаніївського, Новоархангельського та Онуфріївського ( 2-одна з них під нове будівництво) місцевих судів.

Отримано згоду на передачу з комунальної власності в державну будівлі, в якій на даний час на умовах оренди розташований Новомиргородський райсуд, всі необхідні документи направлені на ДСА України. Крім того, рішенням сесії Світловодської міської ради надано згоду на передачу з оперативного володіння на баланс будівлю в якій розташований Світловодський міськрайсуд, по вул. Приморська, 48 у м. Світловодську, та отримано згоду Державної казначейської служби України на передачу частини будівлі на баланс по вул. Першотравнева, 30 у м. Олександрія, суд розміщується в даній будівлі на умовах оренди відповідно до розпорядження КМУ від №599-р. На даний час ведеться підготовка необхідних документів для направлення до ДСА України.

 

IV. Забезпечення безпеки суддів та охорони приміщень

 

Станом на 01.01.2014 року СРСМ «Грифон» забезпечується охорона громадського порядку в 14 місцевих загальних судах м. Кіровограда та області, які розташовані в 16 приміщеннях. Охорона 7 із зазначених приміщень, а саме: Ленінського, Кіровського, Кіровоградського (2 приміщення), Знам’янського, Долинського, Олександрійського (1 приміщення), Світловодського місцевих загальних судів області здійснюється цілодобово; Новоукраїнського, Петрівського, Новгородківського, Новомиргородського, Бобринецького, Олександрівського районного суду та Олександрійського міськрайонного суду (1 приміщення) – в денний час. Гайворонський районний суд охороняється сторожем.

Обладнано охоронною сигналізацією 16 судових установ, із них, - 15 охороняються ВДСО при УМВС України в Кіровоградській області та приміщення Новомиргородського районного суду охороняється ПП «ОРЛАН 2005».

Всі будівлі судових установ обладнані системами відеоспостереження та в 13 приміщеннях в наявності «тривожні кнопки».

На виконання п. 4.15 Інструкції, тривожні кнопки встановлено в усіх залах судових засідань з виведенням їх на пост судової міліції та кімнати для конвою (окрім приміщення Голованівського районного суду, в якому охоронні заходи судовою міліцією не здійснюються). В приміщенні Ленінського райсуду встановлено 12 тривожних кнопок на шляху конвоювання підсудних до залів судових засідань, в камерах для тимчасового утримання підсудних та залах для розгляду кримінальних справ.

 

З метою поліпшення технічного укріплення приміщень місцевих судів області територіальним управлінням у звітному періоді :

1) у жовтні поточного року встановлено та підключено охоронну сигналізацію у Олександрівському та Устинівському р/с Кіровоградської області.

2) у грудні 2013 року встановлені та підключені до ПЦС ВДСО України в Кіровоградській області 66 «тривожних кнопок»,  а саме :

- Бобринецький р/с   - 5шт. (1 - залі с/з, 4  у кабінетах суддів).

- Знам’янський м/р/с - 9шт. ( 4 - залах з/с, 5 у кабінетах суддів ).

- Кіровський р/с м.Кіровограда - 20 шт. ( 4 - залах з/с, 16 у кабінетах суддів ).

- Маловисківський р/с - 5 шт. ( 2 - залах з/с, 3 у кабінетах суддів ).

- Новоукраїнський р/с - 6 шт. ( 2 - залах з/с, 4 у кабінетах суддів ).

- Олександрівський р/с - 7 шт.  ( 3 - залах з/с, 4 у кабінетах суддів ).

- Олександрійський м/р/с- 10 шт. ( 5 - залах з/с, 5 у кабінетах суддів ).

- Устинівський р/с 4 шт. - ( 1 - залі з/с, 3 у кабінетах суддів ).

Для поліпшення умов здійснення належного пропускного режиму закуплено п'ятнадцять портативних металошукачів для співробітників СРСМ «Грифон» по одному для, - Бобринецького р/с, Долинського р/с, Знам’янського м/р/с, Кіровського та Ленінського р/с м.Кіровограда, Новгородківського р/с, Новомиргородського р/с, Новоукраїнського р/с, Олександрівського р/с Петрівського р/с, Світловодського м/р/с;

- по два для Кіровоградського р/с та Олександрійського м/р/с.

Для семи судових установах області закуплено камери для тимчасового схову речей громадян, які заборонено проносити до приміщення суду, а саме, - Долинського р/с - 1шт., Знам’янський м/р/с -1 шт., Кіровоградський р/с (2 будівлі -2 шт.), Олександрійський м/р/с (2 будівлі – 3шт.), Новомиргородський р/с – 1шт.

 

V. Соціально-побутове забезпечення суддів (забезпечення суддів житлом, санаторно-курортне лікування)

 

Протягом 2013 року територіальне управління отримало від Фонду соціального страхування 10 путівок до санаторно-курортних закладів, з них 2 путівки до санаторіїв для дітей з батьками. Згідно поданих заяв та медичних довідок, 3 путівки виділено для суддів місцевих загальних судів області, 5 путівок - працівникам апаратів судів та 2 путівки - працівникам територіального управління. Також, слід зазначити, що було отримано 2 путівки до дитячих закладів оздоровлення для дітей працівників місцевих судів.

Кількість суддів місцевих загальних судів області, які потребують поліпшення житлових умов для забезпечення службовим житлом станом на 01.01.2014 року складає 17 осіб. Протягом звітного періоду судді не забезпечувалися службовим житлом. Відповідна інформація про стан забезпечення та кількість суддів, які потребують поліпшення житлових умов шляхом забезпечення службовим житлом направлена до ДСА України 15 січня 2014 року.

 

VІ. Стан кадрового забезпечення

 

Станом на 1 січня 2014 року в Кіровоградській області нараховується 15 вакантних посад суддів місцевих загальних судів.

За звітний період указами Президента України в межах п’ятирічного терміну призначено 15 суддів, переведено 5 суддів місцевих загальних судів Кіровоградської області, обрано безстроково 4 суддів та звільнено з посади судді місцевого загального суду 9 суддів, а саме 3 суддів – у зв’язку з поданням заяви про відставку, 4 суддів - у зв’язку з обранням суддею апеляційного суду Кіровоградської області , 1 суддя у зв’язку з переведенням до суду в іншу область, , та у 1 судді припинені повноваження судді у зв’язку зі смертю.

З метою належного організаційного забезпечення роботи з кадрами місцевих судів області та в зв’язку з плануванням роботи територіального управління ДСА України в Кіровоградській області по півріччях, розроблено і затверджено піврічні плани роботи сектору кадрової роботи, до яких включено проведення вивчення стану організації роботи з кадрами і кадрового діловодства в місцевих судах області. Проведені вивчення роботи показали, що робота з кадрового забезпечення в судах ведеться на належному рівні, з дотриманням вимог законодавства про державну службу та антикорупційного законодавства. Виявлені недоліки були усунені судами в процесі проведення вивчення роботи суду. Судам було надано необхідну методичну допомогу.

Працівниками сектора кадрової роботи ТУ ДСА України в Кіровоградській області постійно надається допомога працівникам судів, відповідальним за ведення кадрової роботи, (у тому числі і в телефонному режимі).

 

Станом на 01 січня 2014 року в місцевих судах області фактично працює 662 суддів та працівників місцевих загальних судів (за штатним розписом 729 штатних одиниць). З них: суддів – 124 (штатна чисельність - 139); державних службовців – 441 (штатна чисельність - 490); службовців – 31 (штатна чисельність - 32) та 66 інших працівників (штатна чисельність - 68).

Невирішеним лишається питання щодо збільшення штатної чисельності працівників апаратів місцевих загальних судів області.

Так, у зв’язку із прийняттям Кримінального процесуального кодексу України наказами Державної судової адміністрації України від 13.07.12 р. № 83 «Про визначення кількості суддів у місцевих загальних судах» та від 16.07.12 р. № 84 «Про затвердження штатної чисельності працівників апаратів місцевих та апеляційних судів» штатна чисельність суддів та працівників місцевих загальних судів Кіровоградської області з 01 січня 2013 року повинна була збільшитись відповідно на 14 штатних одиниць суддів та на 49 штатних одиниць працівників судів.

Відповідно до наказів Державної судової адміністрації України введення додаткових штатних одиниць суддів та працівників місцевих загальних судів відкладено до 1 липня 2014 року.

Як зазначалось в попередніх звітах, протягом останніх років зберігається незмінна тенденція росту надходження до місцевих загальних судів (особливо до районних судів м. Кіровограда та міськрайонних судів) усіх категорій справ та матеріалів. Поряд з цим збільшення секретарів суду не проводилось.

Так, в Кіровському районному суді м. Кіровограда з чисельністю суддів – 19 штатних одиниць за штатним розписом передбачено 6 секретарів суду;

в Ленінському районному суді м. Кіровограда з чисельністю суддів –14 штатних одиниць передбачено 5 штатних одиниць секретарів суду;

в Олександрійському міськрайонному суді Кіровоградської області з чисельністю суддів – 14 штатних одиниць передбачено 6 штатних одиниць секретарів суду;

в Світловодському міськрайонному суді Кіровоградської області з чисельністю суддів – 11 штатних одиниць передбачено 5 штатних одиниць секретарів суду;

в Знам’янському міськрайонному суді Кіровоградської області з чисельністю суддів – 9 штатних одиниць передбачено 4 штатні одиниці секретарів суду;

в Кіровоградському районному суді Кіровоградської області з чисельністю суддів – 6 штатних одиниць передбачено 2 штатні одиниці секретарів суду;

в Новоукраїнському районному суді Кіровоградської області з чисельністю суддів – 5 штатних одиниць передбачено 1 штатну одиницю секретаря суду.

Тому існує нагальна потреба переглянути кількість секретарів у зазначених судах та збільшити їх чисельність відповідно:

·                   в Кіровському районному суді м. Кіровограда - на 3 шт.од.,

·                   в Ленінському районному суді м. Кіровограда  - на 2 шт.од.,

·                   в Олександрійському міськрайонному суді Кіровоградської області – на 1 шт.од.,

·                   в Світловодському міськрайонному суді Кіровоградської області – на 1 шт.од.,

·                   в Знам’янському міськрайонному суді Кіровоградської області – на 1 шт.од.,

·                   в Кіровоградському районному суді Кіровоградської області – на 1 шт.од.,

·                   в Новоукраїнському районному суді Кіровоградської області – на 2 шт. од.

Таким чином, пропонуємо збільшити чисельність секретарів суду на 11 шт.од.

Також існує потреба у збільшенні штатної чисельності архіваріусів. Так, з 23 місцевих загальних судів Кіровоградської області архіваріуси є лише в 11 судах (13 шт.од.). В інших судах обов’язки архіваріуса керівники апаратів покладають на старших секретарів суду, судових розпорядників і навіть на головних спеціалістів з інформаційних технологій, що не може забезпечувати як якісної роботи архіву, так і якісного виконання своїх основних посадових обов’язків. Тому пропонуємо ввести посаду архіваріуса в кожному місцевому загальному суді Кіровоградської області, що додатково становить 12 штатних одиниць, збільшити кількість архіваріусів у Кіровському та Ленінському районних судах м. Кіровограда та в Олександрійському міськрайонному суді Кіровоградської області по 1 шт.од. архіваріуса на кожен суд (всього 15 шт. од.).

В зв’язку з тим, що одинадцять місцевих судів області забезпечені автомобілями (в Кіровському районному суді м. Кіровограда – 2 автомобіля), а в штатних розписах місцевих загальних судів не передбачено жодного водія, пропонуємо з метою належної організації роботи місцевих судів ввести до штатних розписів посади водіїв в кількості 12 шт.од.

Крім цього в районних судах м. Кіровограда та міськрайонних судах області постійно виникають труднощі з доставкою за призначенням судових справ та іншої судової документації. Тому, з метою економічного використання поштових конвертів і марок та в зв’язку із постійним збільшенням кількості розносної кореспонденції пропонуємо ввести до штатних розписів Кіровського та Ленінського районних судів м. Кіровограда, а також Світловодського, Олександрійського та Знам’янського міськрайонних судів посаду кур’єра, відповідно по 1 шт.од. на кожен суд (всього 5 шт.од.).

В судах також існує велика потреба у введенні до штатного розпису посади діловода, оскільки посадові обов’язки діловода в більшості судів покладено на старших секретарів, судових розпорядників і навіть на друкарок. Тому пропонуємо ввести до штатних розписів Кіровського районного суду м. Кіровограда, Ленінського районного суду м. Кіровограда та Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області по 2 штатні одиниці діловода, а до Світловодського та Знам’янського міськрайонних судів Кіровоградської області – по 1 штатній одиниці діловода (всього 8 шт.од.)

На виконання положень статті 149 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та листа Державної судової адміністрації України від 18.08.10 р. № 13-5556/10 до штатних розписів місцевих загальних судів області було введено 23 штатні одиниці посад заступників керівників апаратів місцевих судів. Оскільки введення вказаних посад у штатні розписи судів здійснено на підставі вимог частини 6 статті 149 зазначеного Закону, а саме, в межах затвердженої штатної чисельності працівників апаратів судів, для введення посад заступників керівників апаратів судів зі штатних розписів місцевих загальних судів виведено посади консультантів (всього 18 шт. од.), прибиральниць службових приміщень (всього 3 шт. од.) та по 1 шт. од. посад друкарки та судового розпорядника. Тому пропонуємо збільшити штатну чисельність працівників апаратів судів також на 23 шт. од., що були виведені.

Таким чином, для ефективної роботи місцевих судів області пропонуємо збільшити чисельність помічників суддів на 14 шт.од., секретарів судового засідання на 14 шт.од., секретарів суду на 11 шт.од., архіваріусів на 15 шт.од., консультантів на 18 шт. од., прибиральниць службових приміщень на 3 шт. од., судових розпорядників на 1 шт. од., друкарки на 1 шт. од., ввести посади водіїв в кількості 12 шт.од., кур’єра в кількості 5 шт.од. та діловода в кількості 8 шт.од. (разом 102 шт. од.).

Територіальним управлінням ДСА України в Кіровоградській області проводиться робота по залученню суддів та працівників місцевих судів Кіровоградської області до проходження курсів підвищення кваліфікації в Національній школі суддів України та її Дніпропетровському регіональному відділенні.

За звітний період Дніпропетровським регіональним відділенням Національної школи суддів України проводились періодичні навчання та підготовка суддів, призначених на посаду судді вперше, обраних безстроково, а також працівників апаратів місцевих загальних судів області.

Періодичні навчання пройшли 8 суддів та 7 працівників апаратів місцевих загальних судів, у підготовці взяли участь 36 суддів (Дніпропетровське регіональне відділення НШСУ), 1 суддя (Одеське регіональне відділення НШСУ), 4 заступника керівника апарату, 2 помічників суддів, 3 консультантів та 8 секретарів судового засідання.

Також у звітному періоді 2013 року судді та помічники суддів брали участь у навчаннях з підвищення кваліфікації за курсом «Боротьба з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом і фінансуванням тероризму». Всього у навчанні взяло участь 10 суддів та 4 помічників суддів місцевих загальних судів Кіровоградської області.

Територіальним управлінням ДСА України в Кіровоградській області вживаються заходи щодо проведення внутрішнього навчання з працівниками апаратів судів. Так, у лютому 2013 року сектором кадрової роботи ТУ ДСА України в Кіровоградській області було проведено семінар з керівниками апаратів місцевих судів та працівниками, відповідальними за ведення кадрового діловодства в судах. На семінарі вивчались питання проходження державної служби, проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов’язків і завдань,  подання декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру та положення Закону України «Про захист персональних даних».

За звітний період 2013 року Державною судовою адміністрацією України було проведено два відео семінари зі спеціалістами по судовій статистиці. У семінарах взяли участь як працівники ТУ ДСА України, так і працівники місцевих загальних судів, відповідальних за ведення судової статистики.

Територіальним управлінням ДСА України в Кіровоградській області спільно з Дніпропетровським регіональним відділенням Національної школи суддів України було проведено підготовку працівників апаратів місцевих загальних судів Кіровоградської області на тему: «Фіксування судового процесу технічними засобами». У підготовці взяв участь 21 працівник.

Дніпропетровським регіональним відділенням НШСУ також проводилась підготовка працівників апаратів місцевих судів на тему: «Практика застосування норм Кодексу адміністративного судочинства України та іншого законодавства України адміністративними судами», в якій взяло участь 5 працівників апаратів місцевих судів області.

 

VІІ. Взаємодія із засобами масової інформації

 

Щодо співпраці із засобами масової інформації повідомляємо, - начальник територіального управління Дрок Г. М., приймає участь у програмах юридичного спрямування Кіровоградської обласної державної телерадіокомпанії. Так, наприклад, Дрок Г. М. брав участь у зйомках та підготовці до виходу в ефір 2-х випусків правової передачі "Лінія Захисту", присвяченій 1-й річниці вступу в законну силу Кримінального процесуального кодексу України та нововведенню "Електронний суд".  

Інформація про роботу територіального управління також розміщується на веб-сайті управління.

Завідуючою сектору організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій Авраменко В.В., на початку року був розроблений графік публікацій у ЗМІ працівниками територіального управління ДСА України в Кіровоградській області на 2013 рік.

В лютому 2013 року, заступник начальника управління Літвінов С.В. надав інтерв'ю кореспонденту щотижневої газети "21 канал" на тему "Хочу бути присяжним".

У березні поточного року начальник управління Дрок Г.М. надав інтерв'ю кореспонденту видання "Вечірня газета" на тему "Про потреби правосуддя".

Буякова В.І. - начальник відділу планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності ТУ ДСА України в Кіровоградській області у квітні цього ж року надала інтерв'ю періодичному виданню "Вечірня газета" на тему "Судові працівники просять гідної зарплати".

У травні 2013 року в виданні "Вечірня газета" було опубліковано виступ завідуючої сектором кадрової роботи Кореняк Ю.В. на тему "Рекомендуватимуть вчитися на суддю".

Головний спеціаліст сектору кадрової роботи Обертас І.О. надала інтерв'ю кореспонденту періодичного видання "Вечірня газета" на тему "Як вивчитися на суддю".

У червні поточного року, начальник управління - Дрок Г.М., за підсумками роботи у першому півріччі 2013 року, надав інтерв'ю кореспонденту видання "Вечірня газета" на тему "Суди налаштовуються на відкритість".

Наступна публікація, у липні, газета "Вечірня газета" опублікувало розгорнуту відповідь завідуючої сектором матеріально-технічного та господарського забезпечення, організації діяльності служби судових розпорядників – Драган Т.М., під назвою "Така посада - судовий розпорядник".

Щодо нововведення, завідувач сектору організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій Авраменко В.В. пояснила у статті «До суду викликатимуть SMS - повідомленнями», опубліковано у виданнях "Вечірня газета" та "21 канал".

В листопаді 2013 року головними спеціалістами сектору організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій Діордієвою ІІ. та Чекирлан В.В. надали інтерв'ю кореспондентам видання "Вечірня газета" на теми: "Як розпізнати SMS - повідомлення від Феміди" та " Економніше, оперативніше і навіть справедливіше" щодо нововведень в судовій системі.   

 

VІІІ. Стан дотримання виконавської дисципліни

 

Плани роботи територіального управління виконуються вчасно та в повному обсязі. Матеріали по виконанню підшиваються кожним сектором у відповідний наряд згідно номенклатури, а в самому плані у відповідній графі робиться відмітка про виконання – дата виконання та місце знаходження матеріалів виконання.

Рішення колегії ДСА України також виконуються вчасно та в повному обсязі, у встановлені строки матеріали по виконанню рішень надсилаються до галузевих підрозділів ДСА України відповідно до їх компетенції. Детальне виконання постанов та рішень колегії ДСА України надається у щоквартальному звіті «Про стан виконання постанов та рішень колегії ДСА України».

Протягом 2013 року порушення строків виконання документів поставлених на контроль не було.

На виконання наказу ДСА України від 16.12.2010 р. № 196 щодо представництва інтересів ДСА України у судах загальної юрисдикції, представником управління забезпечувалося зазначене представництво інтересів ДСА України та/або ТУ ДСА України в області, переважно в місцевому окружному адміністративному суді. Так, протягом І півріччя 2013 року представником управління взято участь у 6 судових засіданнях.

До піврічних планів роботи територіального управління завжди включається питання вивчення стану розгляду звернень громадян відповідно до вимог ЗУ «Про звернення громадян».

У місцевих загальних судах області, у більшості випадків, звернення громадян стосуються судових справ, які відповідно до ст. 12 Закону України «Про звернення громадян» розглядаються в порядку встановленому кримінальним процесуальним, цивільним процесуальним, трудовим законодавством, законами України "Про судоустрій і статус суддів" та "Про доступ до судових рішень", Кодексом адміністративного судочинства України. У судах заведені журнали реєстрації пропозицій, заяв і скарг та журнал особистого прийому громадян, графік прийому громадян розміщений на дошці оголошень суду, а також на веб-сайтах місцевих загальних судів. В ході проведення вивчень організації роботи суду в обов’язковому порядку перевіряється ведення даної ділянки роботи.

Рішенням колегії територіального управління від 24.01.2011 р. №1/5 з метою виконання ч. 8 ст. 149 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07.2010 р. №2453-VI та пп. 2. 3. Рішення колегії ДСА України від 14.10.2010 р. № 4/5, керівників апаратів місцевих загальних судів області повідомлено про дотримання в апаратах судів вимог чинного законодавства про прийняття та реєстрацію документів, що подаються до відповідного суду щоденно протягом робочого дня. Дане питання є досить актуальним особливо серед юрисконсультів (що представляють інтереси громадян у суді) та адвокатів, тому зосереджується особлива увага керівників апаратів судів на виконанні норм зазначеного закону.

29 березня 2013 року в приміщенні територіального управління було проведено відео-семінар щодо можливостей та особливостей КП «Д-3». На семінарі були присутні спеціалісти сектору та запрошені працівники Ленінського районного суду м. Кіровограда та Олександрійського міськрайонного суду.   На семінарі було обговорено ведення ОСК, підготовка та формування нового статистичного звіту форми № 10. Також, 20 червня 2013 року відбувся всеукраїнський навчальний відеосемінар на тему: «Підготовка до піврічної звітності 2013 у КП «Д-3» для працівників судів області, що займаються формуванням статистичних звітів. Працівники сектору організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій, разом з працівниками місцевих загальних судів області прийняли участь у навчаннях, які проводилися ДП ІСС 25 жовтня 2013 року, на тему "Використання систем відеоконференцзв'язку під час здійснення судочинства" та отримали відповідний сертифікат.

15 лютого 2013 року  було проведено спільну нараду  працівників ТУ ДСА України та керівниками апаратів місцевих судів Кіровоградської області стосовно підведення підсумків роботи за 2012 рік. Головним спеціалістом сектору було звернуто увагу на помилки, які допускаються при складанні звітів про стан здійснення правосуддя.

Крім того, на нараду був запрошений головний спеціаліст – економіст відділу статистики та соціальних послуг головного управління статистики Кіровоградської області для обговорення проблемних питань щодо виникнення розбіжностей показників звіту форми № 3 за 2012 рік, яка була  подана місцевими загальними судами та ТУ ДСА України до управління статистики Кіровоградської області.  Керівникам апаратів місцевих судів було звернуто увагу на помилки, які допускаються при складанні та поданні вказаної звітності.   

Спільно з апеляційним судом Кіровоградської області, на базі районних судів, було проведено 5 виїзних нарад, щодо підведення підсумків роботи місцевих судів загальної юрисдикції Кіровоградської області за 2012 рік.

23 липня 2013 року було проведено спільне розширене засідання суддів апеляційного суду Кіровоградської області, працівників територіального управління ДСА України в Кіровоградській області, за участю голів, суддів та керівників апаратів місцевих загальних судів області щодо підведення підсумків роботи за І півріччя 2013 року.

Спільно з керівниками апаратів місцевих загальних судів області 15 жовтня та 15 листопада 2013 року були проведені оперативні наради, головною темою яких стало обговорення реалізації проекту щодо надсилання судами SMS-повідомлень учасникам судового процесу відповідно до наказу ДСА України від 20 вересня 2013 року № 119.

Також, слід зазначити, що протягом звітного періоду працівниками управління було проведено комплексне вивчення стану роботи Світловодського міськрайонного суду, Кіровоградського, Гайворонського та Новомиргородського районних судів Кіровоградської області. За результатами таких вивчень складені відповідні довідки, керівнику апарату суду та голові суду надані зауваження, рекомендації та пропозиції.

За 2013 року, 16 місцевих судів області провели захід «День відкритих дверей».

Також, необхідно зазначити, що протягом звітного періоду для місцевих загальних судів області було придбано літературу, а саме, - "Застосування нового Кримінального процесуального кодексу України в суді",  "Настільна книга судді при розгляді кримінальних справ", "Правові позиції Верховного Суду України та Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ щодо застосування законодавства у справах кримінальної юрисдикції", "Правові позиції Верховного Суду України та Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ щодо застосування законодавства у справах цивільної юрисдикції", "Постанови Пленуму Верховного Суду України та вищих спеціалізованих судів України: цивільні, господарські справи, трудові спори", "Постанови пленумів Верховного Суду України та вищих спеціалізованих судів України в кримінальних справах та адміністративних провадженнях", "Правила дорожнього руху України",  Кодекс цивільного захисту України, Цивільний процесуальний кодекс України, Цивільний кодекс України, Кодекс України про адміністративні правопорушення, Кримінальний кодекс України, Земельний кодекс України, Податковий кодекс України, Кодекс адміністративного судочинства, Кодекс законів про працю України, Сімейний кодекс України, Господарський кодекс України, Закон України "Про судоустрій і статус суддів" Житловий кодекс України. ,

В першочерговому порядку здійснюється надання допомоги місцевим загальним судам області по питанням електронного документообігу суду, інформаційному забезпеченню (особливо в разі звільнення головного спеціаліста з інформаційних технологій суду), з кадрових питань, статистичної роботи суду (особливо в разі прийняття на посаду головного спеціаліста із кадрової, статистичної роботи суду, на посаду керівника, заступника керівника апарату суду). Зазвичай така допомога надається в телефонному режимі, шляхом відрядження компетентного працівника управління до суду для надання організаційної та методичної допомоги, а також шляхом запрошення відповідного працівника суду до територіального управління для навчання та надання практичної та методичної допомоги.